Alla inlägg den 29 september 2010

Av Sven-Erik Hemlin - 29 september 2010 07:19

Antagligen är det hösttröttheten som slagit till, jag somnade om efter att ha vaknat vid fyratiden. Frugan lade handen på pannan på mig, hon misstänkte att jag var allvarligt sjuk. Det är ytterst sällsynt att hon vaknar före mig. Men kaffet hade hon inte satt på, det fick jag göra.

   Liknade säkert mest en gengångare när jag stapplade ut i hallen. Ur dimslöjorna i huvudet slog det mig att tidningen fanns i brevlådan, det brukar den inte göra när jag vaknar. Det betyder att textteves nyheter inte var det första som gjorde mig uppdaterad på allt eländes elände som förekommer.

   Mina timmar framför teveapparaten är lätt räknade. Har kommit underfund med att det är ganska ovanligt, för människor i min åldersgrupp. Att jag är väldigt selektiv med att titta på teve, beror på de irriterande reklaminslagen, som kan vara lika långa i ett halvtimmesprogram, som själva programmet. Att byta kanal mellan de populära kanalerna för att slippa eländet är svårt, reklamen verkar köras samtidigt. Det vet förmodligen programledarna som ofta säger: Rör inga knappar!

   Men SVT då, där finns inga reklaminslag? Det må så vara, men det som visas intresserar mig för det mesta inte, eller sänds på fel tid, då frugan har sina program. Opartisk är SVT minst av allt. De gånger jag sett något program, vill säga. Ibland slår mig tanken att SVT, fungerar på samma sätt som det Socialdemokratiska partiet med en skillnad, tvångsanslutningen.

   Visst är det märkligt att den som har en teve men inte använder den, ändå ska betala licensavgift. Den står där och kan användas, därför ska också avgift betalas. Samma sak borde då vara om vårt land verkligen är så demokratiskt som det sägs vara, att alla karlar som kan få stånd, ska betala till en fond för ensamstående kvinnor, som inte kan ange fadern till sitt barn. Men bland alla karlar som kan få stånd finns många sterila, ska de då också vara solidariska och betala? Visst dyker det upp knepiga frågor i huvudet ibland

   För några år sen talades det mycket om genusperspektivet. Jag är en gammaldags romantiker som har stor respekt för kvinnor och vad de kan utföra. Men har kvinnorna verkligen haft någon nytta av de miljoner som lagts ner på den vansinnigheten? För mig verkade det hela fabricerat redan från början, ett sätt att skapa förvirring i vårt samhälle för att skyla över allvarligare saker. Eftersom man numera inte hör talas om det, utgår jag från att min slutsats var riktig.

   Vart jag vill komma med mitt resonemang är att det finns krafter som ständig lägger ut dimridåer för att svenska folket inte ska se verkligheten. Nu är det jobb åt alla som gäller, men det har ju de flesta genomskådat att det är en omöjlighet. Dessutom skulle mera skatteintäkter bara bevara vår maktelit och vår byråkrati. Det är inte längre försvarbart att de politiska makthavarna drar ner på det folket betalar skatt för att få, men själva sitter kvar, avlönade med de skattepengar som inte vill räcka till.

   På sätt och vis känns det som en frisk vind är på väg att svepa genom maktens korridorer tack vare att SD kom in i Riksdagen. Anledningen till att de gjorde det, är helt enkelt att de underskattades, eller snarare underskattade de etablerade partierna hur svenska folket tycker och tänker. Det spelar ingen roll hur många undersökningar som görs om invandringen, eftersom de allra flesta behåller sin åsikt för sig själva. Det politiska budskapet har varit glasklart, den som är emot den officiella åsikten att invandring är bra för landet, är rasist.

   Det som är bra är, att nu tvingas de gamla etablerade partierna börja lyssna på vad deras väljare anser, inte vad partiledningarna tycker. Jag tror inte sympatierna för SD kommer att minska genom hätska uttalanden och att deras valda representanter hamnar i kylan, tvärtom kommer nya sympatisörer att strömma till. Om inte för annat, så för att jäklas med alla skitviktiga politiker. Har hört många efter valet säga att de nu förväntar sig att invandringen utvärderas. Alldeles för många ungdomar säger, att de behandlas sämre än invandrare, det är verkligen en varningssignal som inte får ignoreras.

   Tyvärr har den statliga myndighet som ansvarar för invandringen, mer fungerat som en plats att placera politiker som inte kunnat fylla någon annan plats. Personalen har verkligen gjort bort sig när det förekommit tårtkalas vid utvisningar och andra vansinniga saker, våra riksdagsledamöter borde skämmas.

   Några stora förhoppningar om en vändning under galgen väntar jag mig inte. De flesta av våra politiskt aktiva har varit med alldeles för länge. De har lärt sig att retoriskt avfärda andras förslag och göra dem till sina egna, så i slutändan blir det bara kattskit av alltihop. Ingen av dem tycka ha lärt sig det gamla ordspråket tala är silver, tiga är guld. SD stoppades från att få tala om sitt buskap, det var guld värt, runt hundra miljoner ungefär.

   Jag har ett citat hämtat från Rudyard Kipling som stämmer överens med tillsatta politikers sätt att sköta den heta invandringsfrågan och det lyder: Om vi ringakta vårt verk genom att använda det för egna ändamål, skall vårt verk komma att göra oss ringaktade.

   Jösses, vilken het potatis jag slängt ut i dag, få se om någon vågar ta i den. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards