Direktlänk till inlägg 21 juni 2021

Bränna fett, det är grejer det.

Av Sven-Erik Hemlin - 21 juni 2021 21:27

Pandemin har betytt att alla tvingats ändra på sättet att leva. De flesta har blivit mindre rörliga, kollat på Tv eller streamat serier.Många har börjat läsa igen, det som verkar gälla nu är e-böcker. Vädret sen i höstas har knappast lockat till promenader och det har blivit lite för mycket onyttig mat.

 

Inte förvånande upptäckte jag för ett tag sedan, att mina sommarbyxor gick knappast gick att få ihop. En god vän som jag ofta har kontakt boende i Chicago hade upptäckt samma sak, men han hade fått hjälp av sin son att minska på bukfettet som han såg det som. Hans son hade under några veckor använt en muskeltränare driven av batterier. Den skulle även bränna fett enligt beskrivningen.

 

Bränna fett är visst populärt och därför går folk på gym. Vid min ålder går man inte på gym, man väljer den enkla vägen att bränna fett. Hans son hade köpt sin på Wish och han beställde ytterligare en som kom i ett medelstort kuvert. Efter en veckas användning var min vän övertygad, midjemåttet hade minskat med två centimeter.

 

Jag gick in på Wish och beställde en och efter drygt två veckor kom undermedlet i brevinkastet. Jag fick rådet att börja med ett lättare program (det finns flera att välja på) men också styrkan i varje program. Jag satte i batterier, lade mig på rygg och satte fast det plastiga föremålet med gelkuddar på magen.

 

En knapp att välja olika program och jag hoppade fram och tillbaka för att hitta det som kändes skönast. Det blev en fantastisk upplevelse, det kändes som mjuka händer som strök fram och tillbaka över magen. Det hela var så avslappnande att jag slumrade till och vaknade av att den inte längre masserade min mage. Tolv minuter hade gått alldeles för fort så jag startade det igen och den här gången höll jag mig vaken och njöt.

 

Att den bränner fett är bara en bonus, det är avslappningen som jag ser så värdefull. Okej då, med den låga styrka jag kör med kommer det kanske inte gå fort att bli av med några centimeter runt midjan, men jag njuter varje gång jag lägger mig för tolv minuters massage. Jag gör det tre gånger per dag.

 

Men efter att ha använt den i tre dagar märkte jag på fjärde dagens morgon till min förvåning att det var lättare att komma ur sängen. Samma sak med att komma upp ur fåtöljen. Det verkar som om gubben börjar få magmuskler, helt utan ansträngning. Nu ser jag fram emot vad som hänt med min kropp efter att ha använt den en månad med en lite starkare massage. Jag kommer att skriva om det.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven-Erik Hemlin - 22 juli 2021 06:11

Muskeltränaren har använts sparsamt senaste veckan men ändå har midjemåttet minskat med 1 centimeter. Istället för att använda den tre gånger per dag har det bara blivit en och hoppat över två. Känslan att kunna göra saker jag inte kunde göra tidigar...

Av Sven-Erik Hemlin - 12 juli 2021 07:54

Det har nu gått tre veckor sen jag började med muskeltränare för att komma i mina sommarbyxor. Målet var nått för en vecka sen, därför har jag slarvat lite under veckan som gått. Den enkla grejen har i alla fall visat sig både bränna fett som man säg...

Av Sven-Erik Hemlin - 6 juli 2021 20:02

Har nu använt den enkla muskeltränaren EMS i två veckor. Både mål och förväntningar var inte högst ställda, jag ville bara kommer i sommarbyxorna jag hade förra sommaren. Pandemin, en usel höst och vinter med en vår som varit både blöt och kall, har ...

Av Sven-Erik Hemlin - 28 juni 2021 07:14

Är nu inne på andra veckan med att använda en EMS muskeltränare. Om den bränner bukfett har jag inte kontrollerat än, satte som mål att vänta två veckor på om det fungerar eller inte. Vad jag däremot upptäckt är att den faktiskt stärker magmusklerna....

Av Sven-Erik Hemlin - 12 maj 2021 10:04

Det är en märklig tid vi lever i, för många har det inneburit förändringar både ekonomiskt och sättet att leva. Många har fått nya  värderingar, pengar är inte värda nånting om en allvarlig sjukdom drabbar oss. Man kan läsa sig till och hör persone...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards