Alla inlägg under juni 2021

Av Sven-Erik Hemlin - 28 juni 2021 07:14

Är nu inne på andra veckan med att använda en EMS muskeltränare. Om den bränner bukfett har jag inte kontrollerat än, satte som mål att vänta två veckor på om det fungerar eller inte. Vad jag däremot upptäckt är att den faktiskt stärker magmusklerna.

 

Lättare att komma ur sängen och fåtöljen, men även att bära matkassar. Använder de två skonsamma programmen som ger en avkopplande massage som faktiskt är beroendeframkallande. Det är verkligen tolv sköna minuter massagen ger mig tre gånger om dagen.

 

Tror knappast det finns ett billigare och enklare sätt för en äldre person (men även yngre) att motionera. Ja, det beskrivs som att de tolv minuterna kan jämföras med en långpromenad. En långpromenad klaras knappast av på tolv minuter och för många är tid dyrbar.

 

Har läst på nätet att läkare är tveksamma till den nytta magtränaren sägs göra. Den får visserligen muskler att dra ihop sig och därmed träna upp styrkan, men … Nyttan för mig är både den träning av musklerna den ger, men ändå mer den avkoppling som är en bonus.

 

Det är en enkel billig pryl som jag inte vet hur länge den håller, men vad får man för runt sjuttio kronor idag som muskeltränaren kostar inklusive frakt på Wish. Jag kör så länge den håller, kanske köper jag en ny när den lägger av.

 

Om en vecka kommer jag i alla fall att mäta om den verkligen bränt något fett, så här långt känns det så i alla fall. Om en vecka vet ni svaret.

 

Av Sven-Erik Hemlin - 21 juni 2021 21:27

Pandemin har betytt att alla tvingats ändra på sättet att leva. De flesta har blivit mindre rörliga, kollat på Tv eller streamat serier.Många har börjat läsa igen, det som verkar gälla nu är e-böcker. Vädret sen i höstas har knappast lockat till promenader och det har blivit lite för mycket onyttig mat.

 

Inte förvånande upptäckte jag för ett tag sedan, att mina sommarbyxor gick knappast gick att få ihop. En god vän som jag ofta har kontakt boende i Chicago hade upptäckt samma sak, men han hade fått hjälp av sin son att minska på bukfettet som han såg det som. Hans son hade under några veckor använt en muskeltränare driven av batterier. Den skulle även bränna fett enligt beskrivningen.

 

Bränna fett är visst populärt och därför går folk på gym. Vid min ålder går man inte på gym, man väljer den enkla vägen att bränna fett. Hans son hade köpt sin på Wish och han beställde ytterligare en som kom i ett medelstort kuvert. Efter en veckas användning var min vän övertygad, midjemåttet hade minskat med två centimeter.

 

Jag gick in på Wish och beställde en och efter drygt två veckor kom undermedlet i brevinkastet. Jag fick rådet att börja med ett lättare program (det finns flera att välja på) men också styrkan i varje program. Jag satte i batterier, lade mig på rygg och satte fast det plastiga föremålet med gelkuddar på magen.

 

En knapp att välja olika program och jag hoppade fram och tillbaka för att hitta det som kändes skönast. Det blev en fantastisk upplevelse, det kändes som mjuka händer som strök fram och tillbaka över magen. Det hela var så avslappnande att jag slumrade till och vaknade av att den inte längre masserade min mage. Tolv minuter hade gått alldeles för fort så jag startade det igen och den här gången höll jag mig vaken och njöt.

 

Att den bränner fett är bara en bonus, det är avslappningen som jag ser så värdefull. Okej då, med den låga styrka jag kör med kommer det kanske inte gå fort att bli av med några centimeter runt midjan, men jag njuter varje gång jag lägger mig för tolv minuters massage. Jag gör det tre gånger per dag.

 

Men efter att ha använt den i tre dagar märkte jag på fjärde dagens morgon till min förvåning att det var lättare att komma ur sängen. Samma sak med att komma upp ur fåtöljen. Det verkar som om gubben börjar få magmuskler, helt utan ansträngning. Nu ser jag fram emot vad som hänt med min kropp efter att ha använt den en månad med en lite starkare massage. Jag kommer att skriva om det.

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards