Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Sven-Erik Hemlin - 19 januari 2009 10:28

Dagen började med ett leende. Lasse Ekstrand, lektor vid Högskolan i Gävle skrev att han fått en guldklocka för lång och trogen tjänst. Jösses, han har kritiserat HiG så länge jag kan minnas. Men han är väl värd "rovan", inte minst för sitt engagemang för att eleverna ska lära sig någonting.

Själv ser jag fram emot en dag då det kanske kommer igång en debatt om det så kallade klimathotet. P-O Eriksson, f.d VD på Sandvik, uttalade sig nyligen att klimathotet är en bluff. Kan mycket väl vara så, om man ser till vad som hänt i Medelhavsländerna. Var själv på Gran Canaria fram till i onsdags och fick uppleva svinkalla nätter. Dessutom kunde jag på teve se vinterlika bilder från Barcelona och Madrid. Den globala uppvärmningen, vart tog den vägen?

Trots att jag kommit upp i åren, känns det fortfarande viktigt att jaga de politiska makthavarna som fått bestämma våra liv alldeles för länge. Inte för min egen skull, utan för barn, barnbarnbarn och barnbarnsbarnens skull. Om det återkommer jag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards