Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Vi är på väg att skapa det omänskliga samhället.

Av Sven-Erik Hemlin - 5 mars 2011 08:35

Ibland kan jag läsa något inlägg i tidningen, eller höra någon på radio eller teve säga saker, som på något sätt sammanfaller med mina åsikter. I ett land med så många politiska partier, borde någon ideologi passa, men så är det inte. Av den anledningen har jag inga som helst sympatier för något politiskt parti.

   Med åren samlar man på sig intryck och skapar sig en bild av hur det perfekta samhället borde se ut, med utgångspunkt från människan. Det politiskt skapade samhället sätter staten och de offentliga verksamheterna i första rummet och människorna får rätta sig efter detta.

   Jag är full av beundran över, hur människorna kunnat manipuleras så länge av våra politiska makthavare. Det politiska budskapet går ut på att vi alla strävar alla efter samma mål, ett samhälle där alla är lika mycket värda. Ja, alla de som har ett arbete att gå till och kan försörja inte bara sig själva, utan också alla de som avlönas med skattemedel, övriga är bara parasiter som drar ner landet i skiten.

   Hur ett så människofientligt budskap kan få människor att bildligt talat slita häcken av sig, är ofattbart. Vad jag inte fått klart för mig är, om det är för egen skull, eller det grupptryck som skapats av de politiska makthavarna. Alla måste dra sitt strå till stacken genom att konsumera så mycket det bara går, annars …

   Jaha, vad händer om vi inte gör det? Vad händer om alla hårt arbetande istället för att köpa ny bil vart tredje år, köpa nytt kök vart femte, eller köpa en ny stereo, teve eller DVD först när den gamla går sönder? Tänk om alla dessa skulle lägga pengarna i madrassen för kommande behov istället, vad skulle vi då få för tillväxt i ekonomin?

   I vårt moderna samhälle får vi allt oftare höra att vi måste bära våra egna kostnader. Vi kan inte räkna med att staten ska betala för att människor tvingats gå till doktorn alldeles för ofta, eller köpt dyra mediciner som gett dem frikort. Det måste kosta att gå till doktorn eller att äta mediciner, det ligger ju i eget intresse att överleva.

   Jag kan förstå varför SD baktalas och förlöjligas av de gamla etablerade partierna, de har ingen erfarenhet av att inom politiken måste alla hålla varandra om ryggen. De säger sig vara folkvalda, men är i själva verket utsedda av respektive partier. I vår högteknologiska värld är det rena stenåldern som råder inom politiken, det är det bara våra politiskt aktiva som tycks vara omedvetna om.

   Vad våra politiska makthavare, är på väg att skapa ett omänskligt samhälle. Kommer verkligen svenska folket att finna sig i det?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven-Erik Hemlin - 22 juli 2021 06:11

Muskeltränaren har använts sparsamt senaste veckan men ändå har midjemåttet minskat med 1 centimeter. Istället för att använda den tre gånger per dag har det bara blivit en och hoppat över två. Känslan att kunna göra saker jag inte kunde göra tidigar...

Av Sven-Erik Hemlin - 12 juli 2021 07:54

Det har nu gått tre veckor sen jag började med muskeltränare för att komma i mina sommarbyxor. Målet var nått för en vecka sen, därför har jag slarvat lite under veckan som gått. Den enkla grejen har i alla fall visat sig både bränna fett som man säg...

Av Sven-Erik Hemlin - 6 juli 2021 20:02

Har nu använt den enkla muskeltränaren EMS i två veckor. Både mål och förväntningar var inte högst ställda, jag ville bara kommer i sommarbyxorna jag hade förra sommaren. Pandemin, en usel höst och vinter med en vår som varit både blöt och kall, har ...

Av Sven-Erik Hemlin - 28 juni 2021 07:14

Är nu inne på andra veckan med att använda en EMS muskeltränare. Om den bränner bukfett har jag inte kontrollerat än, satte som mål att vänta två veckor på om det fungerar eller inte. Vad jag däremot upptäckt är att den faktiskt stärker magmusklerna....

Av Sven-Erik Hemlin - 21 juni 2021 21:27

Pandemin har betytt att alla tvingats ändra på sättet att leva. De flesta har blivit mindre rörliga, kollat på Tv eller streamat serier.Många har börjat läsa igen, det som verkar gälla nu är e-böcker. Vädret sen i höstas har knappast lockat till prom...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards